zaterdag 19 april 2008

*Brentje we hebben je zo LIEF ...




Via deze weg willen we iedereen bedanken voor hun aanwezigheid tijdens de herdenkings mis van onze kleine jongen....Ook diegene die niet konden komen maar van op afstand aan ons ventje dachten ...1000X dank ...ook 1000X dank voor de vele wuivende handen tijdens de viering en de fladderende (geknutselde) kinderhandjes die nu bij *Brent zijn grafje staan te pronken.Astrid 1000X dank om te willen lezen. Ons Emma en Fien waren héél blij toen ze Thijs(je)uit hun klas zagen tijdens de viering .
Dit herdenkingskaartje kreeg iedereen mee...

De voor gelezen teksten :

GELUK...(gelezen door mama Bianca)

Toen was geluk heel gewoon
De draad van een lied
Laat mij dwalen door bekend gebied
De wereld van mijn zoon

Toen was geluk heel gewoon
Het landschap uitbundig getint
Getekend door een ongeschonden kind
De wereld van mijn zoon

Toen was geluk heel gewoon
Stil water in een vliedende stroom
Onkwetsbaar als een sterke boom
De wereld van mijn zoon

Nu is geluk niet meer gewoon
Beelden uit een verleden
Meegaand in het heden
Een schilderij door herinneringen ingekleurd
Afdruk van al wat is gebeurd
De (on)voltooid verleden wereld van mijn zoon


Dag klein ventje,(gelezen door Astrid)

Dag klein ventje van 2 jaar
voor dit was jij lang niet klaar
jij moest leven
knuffels geven
en nu ben jij sinds 4 jaar, niet meer daar
jij moest spelen
leren delen
en nog meer van het leven opsteken.
dan ventje klein
nee, geen zonneschijn
maar regen op ons gezicht
zijn de tranen van dit gedicht.
Een reisje in een luchtballon
dag lieve *Brent
, tot achter de zon.

Hand in hand (gelezen door mama Bianca)

Hand in hand, zo gingen wij door het leven
Jouw babyhandje in onze hand
Dat handje zat vol leven
Jouw peuterhandje in onze hand
Die wilde enkel maar liefde geven
Jou bijna kleuterhandje in onze hand
Dat bracht tekeningen tot leven.
Jou wuifzoentjes en zwaaiende handjes vonden we zo fijn.
vooral omdat ze van jou kwamen en zijn.

Omdat handjes zoveel betekenen voor ieder van ons ...
dachten Bart en ik om "allemaal" samen nog eens te wuiven voor Brent.
En gaan we nu allemaal samen wuiven... wuiven maar...
Brent zal NU glunderen in de hemel
wetende dat al zijn dierbare vrienden en vriendjes op dit aards bestaan naar hem wuiven al is het maar voor even.
Omdat wuiven toch iets ..echt en gemeend is mogen de kindjes straks allemaal hun handje planten in de pot
achteraan de kerk ...zo kan *Brent wat langer genieten van jullie gewuif. Bedankt.

5 opmerkingen:

Joke zei

Jullie zijn dagelijks met jullie gedachten bij Brent*, maar een herdening met mooie teksten maakt het weer allemaal levendiger.
Het thema met de wuivende handjes is prachtig.

Anoniem zei

De mis was prachtig
En het moment met de wuivende handjes was een kippevel moment, ik weet zeker dat er veel mensen een traantje hebben weggepinkt

Vinke zei

ontroerend mooi...

Ik heb aan jullie gedacht.

Veerle zei

Heel mooie,ontroerende teksten Bianca....

Ina zei

Ze zeggen vaak woorden kunnen een gevoel niet benaderen en uitdrukken wat je bedoelt Dit komt toch al aardig in de buurt. Heel mooie teksten. Ik ben blij dat ik op afstand toch een handje ;o) heb kunnen bijdragen.