zaterdag 17 april 2010

paasvakantie...

Bij het starten van de paasvakantie mochten Emma en Fien hun grote nieuwe boekentas gaan kiezen ...Want volgens de proefjes is school (3de kleuter) zijn ze startens klaar voor het 1ste leerjaar ...JOEPIE en een DIKKE Bravo voor onze meiden!

Week 1:

In week 1 kregen we precies een nieuw huisje ...onze kamer werd ingedeeld in slaap en speelkamer ....zie FOTO'S

We zijn allemaal héél tevreden met het eind resultaat .

Week 2 :

In week 2 ben ik (Bianca) een naar maas-mechelen village geweest t'is de moeite maar ik vind A'pen leuker om te shoppen. Ik zeg niet dat het daar niet tof is , maar echte slagen kun je pas doen als het solden zijn ...denk ik !
Emma en Fien gingen die dag spelen bij Assunta een vriendinnetjes van de klas;
Dinsdag voormiddag kwamen Lukas en dolores spelen ...
Woensdag kwamen Febe en charlotte spelen ...
Donderdag gingen Emma en Fien bij Lukas en Dolores spelen ...

wat deden wij ondertss ... ons dagelijks werk op de boerderij.
Ook lieten we al verschillende dieren buiten...wat wil je met zo'n prachtige lente weertje. En ik ben terug gestart met kiné om mijn rug en buikspieren te versterken.

Vrijdag...

Voor ons was vrijdag 16 april best wel een emotionele dag ...De jaarlijkse herdenkingsmis voor ons zoontje BRENT.Die op 26 april al 6 jaar van ons heen gegaan is. Wij willen iedereen bedanken voor jullie aanwezigheid en lieve berichtjes... de bloemen en de prachtige sterretjes.
Ook willen wij Astrid bedanken om te lezen, Jo om foto's te nemen ,Barbara om te helpen de sterretjes in de boom te hangen.

herdenkingsmis Brent:









verwelkoming muziek: Sound of silence van richard clayderman


Lezing MAMA BIANCA:

Welkom lieve mensen , beste familie en Vrienden,

Zoals ieder jaar in april houden we de herdenking voor onze lieve jongen *Brent
Soms hebben we echt moeilijke dagen en ook héél soms hebben we dagen ...
dat we denken brent zou het anders doen en dat heeft ons moed om door te gaan.


Een boom.

Een boom met buigzame,
flexibele takken.
Een boom met veel andere bomen om mij heen,maar toch op mezelf.
Een boom met stevige wortels die tegen een stootje kan.
Een boom die rust uitstraald.
Een boom met een luisterend oor.
Een boom die wil delen in pijn
en verdriet.
Een boom die wil groeien en bloeien.
Een boom die niet alles nadoet,
wat een ander doet.
Een boom die hoog en sterk is,zoveilig dat de vogels er hun nest in kunnen bouwen,een schuilplaats voor een ander.
En als ik zo kan leven als die boom,
dan heb ik niet zinloos geleefd.

*brent was altijd een optimist
iemand om naar op te kijken,met deze tekst zou ik willen dat iedereen eens stil gaat staan bij z'n eigen leven ...
en er lessen uit gaat leren ...Neem alles mee wat je kan en geniet tevolle , morgen is het misschien ook voor jou te laat !



liedje Wanneer zie ik jou terug van K3





Pastoor - voorbeden





Gelezen door Astrid :

Klein, lief sterretje
je twinkelt al "6 jaar" hoog in de lucht
Wij voelen jou stralen branden
een rusteloze zucht

Klein, lief sterretje
je stralen zijn zo zacht
Ze stralen warmte en liefde
mooier dan wij ooit hadden gedacht

Klein, lief sterretje
eigenlijk ben je helemaal niet klein
je staat alleen heel ver weg
en dat vinden wij helemaal niet fijn

Jij bent ONS kleine sterretje
je blijft altijd op afstand staan
Je straalt je stralen teder en warm
maar Wij kunnen niet naar je toegaan

Klein, lief sterretje
het is een onoverbruggelijke brug
wij zullen je stralen met dankbaarheid ontvangen
later, stralen wij ze zachtjes terug

Elke avond zien wij jou stralen
lieve brent, kleine ster
wij zullen jou nooit vergeten
ookal sta je zo ver.


Liedje je naam in de sterren van Jan Smit

Pastoor - Communie




Brent,

Als ik kijk naar de hemel en de maan,
Zie ik jou nog steeds voor me staan.

Ik vergeet jou nooit meer!,
'k denk aan jou keer op keer.

zullen we jou ooit terug zien.
In ons volgende leven misschien?,

Als ik sterren zie ,daar boven vlakbij de maan,
denk ik aan jou heel spontaan.

Ik weet dat jij het bent,
die me een boodschap zend.

Lieve brent, kleine ster van mij.
Jou zien schitteren, maakt me blij.

Wij zouden graag hebben dat we straks bij *brent zijn grafje
een tak vol blinkende sterretjes van zijn vriendjes op aarde kunnen zetten
willen de kindjes hun versierde sterretje naar voorbrengen zodat we het in *brent zijn speciaal tak kunnen hangen .Ook willen Bart en ik jullie terug een herdenking meegeven van Brent en daarna iedereen uitnodigen om samen met ons iets te gaan drinken in de lagere school . Tot dan !

Kinderen brengen de sterretjes naar voor




Alle sterretjes in de tak







Sterretjes bij het grafje van *Brent








melodie ... Moonlight Sonata
van richard clayderman

Geen opmerkingen: