donderdag 30 april 2009

vrijheid,freedom,liberté,freiheit,libertad .....

Ik zou het willen uitschreeuwen in alle mogelijke talen ...
Ik voel me terug een beetje vrij , niet gebonden aan mijn bed, huis en enkel wandelen want ik nam vandaag de fiets!Omdat ik me zooooooo zalig voel schreef IK het volgende gedicht....Zalig genieten, op de fiets


Zalig genieten, op de fiets....

Zalig genieten, op de fiets,
is niet niets .
Met de wind door mijn haar
en de zon in het gezicht,
wat ben ik blij met dit bericht.
Na een lange periode van liggen & zitten,
Ga ik nu niet beginnen klagen of vitten.
Maar dit klein beetje vrijheid,ik word goed gezind,
van dit te kunnen met de zon die me af en toe verblind,
Het wordt steeds beter met mijn gezondheid,
dit zeg ik met een gezicht vol blijheid.
Ik ben blij , ik ben fier.
ik zou kunnen zingen van plezier.
Gewoon het gevoel van mijn pedalen weer aan te raken...
Zalig genieten, op de fiets,
is niet niets.
Als je al een hele tijd buiten strijd bent geweest...
het voelt aan als een feest.
Ik hoop dat ik nu vlug mag gaan aansterken,
want de meeste bewegingen zijn nog binnen de perken.
Zes weken terug,
werd ik geopereerd aan mijn rug.
Maar mijn fiets wil ik nu niet meer kwijt,
het voelt aan als echte vrijheid.
Zalig genieten , op de fiets,
is niet niets ...


(geschreven door Bianca 30/04/09)

Morgen is het een dag van afscheid voor eeuwig ...uit ons midden gerukt *Brent we missen je zo ...1 mei 2004 begrafenis .

Geen opmerkingen: