maandag 23 maart 2009

Thuis na operatie ....

Vandaag mocht ik al naar huis ... JOEPIE!

Dag 1 : Afgelopen vrijdag werd ik dus geopereerd disectomie.De operatie duurde 2 u,alles goed verlopen...wel maar gestart om 15.45,ze hadden iemand van spoed voorgenomen Pfff. Na alles wel moeten braken.De eerste nacht geslapen in snokjes. Geen pijn, kreeg wel iets tegen de pijn om de 4u via infuus. Slokjes water gedronken vanaf 22u.Eindelijk want ik was 25u nuchter!

Dag 2: Zaterdag kwam de dokter langs. Hij wist te vertellen dat mijn zenuw al goed blauw zag door de knelling van de hernia en dat mijn botten ook al aan het zwellen waren. Dus mijn hernia was erg ver gezet en het werd HOOG tijd dat ik geopereerd werd. Mijn voeten kon ik terug goed bewegen.Ik voelde echt mijn bloed stromen door mijn grote teen net als vroeger .De dokter draaide ook eens met zijn ogen toen hij vroeg of ik veel pijn gehad had .Ik vroeg wat is pijn dokter ???...Ik nam niets tegen de pijn . Amaai zei hij.Naar het schijnt ben ik een harde tante :d .
De dokter zei ook dat ik best een kilo of 68-70 kg zou moeten wegen (dus 5à6 kilo eraf)dit om geen overbelasting te hebben voor mijn rug.Tegen 14u in de namiddag mocht ik eindelijk eens uit bed verlost van die vervelende bedpan...Ook mijn infuus werd verwijderd en vanaf nu kreeg ik voltaren 50 tegen pijn en ontsteking en dagalgan 1g voor tussen door(Heb ik maar 1x gebruikt). Ik voelde me super goed ... na enkele keren opgestaan te hebben met de verpleging deed ik het al vlug zelf ...ze leerden me ook aan HOE ik IN en UIT het bed moest komen.


Dag 3:Zondag weinig geslapen een echt kussen gevecht gehad ik kon mijnen draai niet vinden . Anders wel een leuke dag,waste mezelf aan de lavabo, ik ging al eens wandelen in de gang super gewoon na al die weken van liggen.Ook van verschillende mensen bezoek gehad (thx).Ging aan tafel om te eten.ik voelde mij herboren ...jiiiiiiiiiiiiigaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


Dag 4:Maandag onder de douche ...zalig gevoel.Een betere nacht gehad.Wel terug wat tintelingen in de voet , is normaal komt omdat alles wat begint te ontzwellen...verdwijnt met de tijd (yn).Kinésist op bezoek gehad ,hij beantwoordde mijn vele vele vragen, en gaf enkele tips voor de eerste 6 weken van herstel.Ik moet voornamelijk rusten en bij iedere stap goed nadenken dat ik goed beweeg.Om 13u ben ik thuis gekomen zalig .

2 opmerkingen:

Anoniem zei

geniet maar van je thuiskomst!!!!!
en niet te veel zelf willen doen hé, u laten verwennen is de boodschap.dikke kus x katia

Anoniem zei

hallo,
eindelijk es tijd om ff de site te lezen. Gelukkig verloopt alles goed!
Hou je taai

Groetjes
Christel